התכונות החשובות ביותר עבור עבודה במשאבי אנוש

תוכן עניינים

יעל ליבוביץ', עורכת תוכן ראשית.

התחום של משאבי אנוש השתנה בשנים האחרונות. מומחי ועובדי HR מקבלים יותר ויותר אחריות, תורמים יותר מאי פעם לניהול העסק ולגיבוש התרבות שלו. 

אם בעבר, מודעות דרושים משאבי אנוש חיפשו עובדים בתחום של גיוס, שימור כישרונות, תגמול והטבות, כיום הדרישות נרחבות יותר. מחלקות HR עוסקות בבניית קשרי עובדים, פיתוח אסטרטגיות עסקיות והכי חשוב – הן מהוות גשר בין העובדים למעסיקים.

איך מצליחים לעשות הכל? עבודה במשאבי אנוש דורשת לא מעט תכונות אופי ומאפיינים. אם אתם מחפשים עבודה בתחום, או עובדים לעסק, אתם מוזמנים לעיין ברשימה שהכנו לכם.

כישורי תקשורת 

אנשי HR חייבים להיות בעלי כישורי תקשורת ללא דופי. התפקיד שלהם דורש עבודה רציפה וקבועה מול אנשים – שיחות  עם אנשים בטלפון או בדוא"ל, ניסוח מדיניות חברה, ראיונות וכו', ולכן יש חשיבות עליונה ליכולת שלהם לתקשר ביעילות ובכבוד.

עובדים במשאבי אנוש צריכים לדעת לתקשר בעל פה ובכתב, כדי להימנע ממצבים של אי הבנות. הם צריכים להקשיב לאחרים, להבין את נקודות המבט שלהם וליצור שיח כן עם כל חלקי החברה.

תקשורת אפקטיבית עוזרת למנהלי משאבי אנוש להתמודד עם תלונות עובדים באמפתיה וגם לנהל קונפליקטים פנימיים ביעילות.

בניית מערכות יחסים

בניית קשרים בין מחלקת משאבי אנוש למחלקות אחרות, היא אחד המרכיבים הקריטיים לפעילות תקינה של העסק. הקשרים עוזרים למקסם את הפוטנציאל של הארגון ודוחפים להצלחתו. 

מערכות יחסים במקום העבודה זקוקות להרבה טיפול ותחזקה. אנחנו לא מדברים רק על העובדים, אלא על מערכות יחסית יותר מזדמנות, כמו עם ספקים וסוחרים. 

אנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש חייבים להקשיב ולהגיב לחששות של המחלקות האחרות, ולשמש כדבק כדי שכולם יעבדו יחד וישרתו את אותה מטרה. 

כישורי הסתגלות

עולם העסקים משתנה מדי יום, ומומחי HR צריכים לסייע לחברות להסתגל לשינויים ולמעברים. לשם כך, הם צריכים לחשוב מחדש על מדיניות החברה, ובמקרי הצורך לנסח מדיניות חדשה, רלבנטית ואפקטיבית יותר. 

מנהלי משאבי אנוש משתתפים באופן פעיל בקבלת החלטות ובאסטרטגיות עסקיות, ולכן מצופה מהם לחזות את הצורך בשינויים מראש.

כדי לטפח סביבת עבודה בריאה, עליהם לפתח טקטיקות חדשות, להשאיר את העובדים מעורבים ולהשקיע כל הזמן בשימור העובדים הטובים ביותר.

מיומנויות טכנולוגיות

בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים, עובדים כמעט בכל תחום צריכים מיומנויות טכנולוגיות, וזה לא שונה עבור משאבי אנוש. באמצעות תוכנות וכלים שונים, אפשר:

  • לגייס עובדים מוכשרים.
  • לנהל השתלמות והדרכה לעובדים חדשים.
  • לעקוב אחר שכר.
  • לטפל בתלונות עובדים.
  • לשמר עובדים טובים.

לדוגמה, כלי מדיה חברתית עוזרים להם לפרסם משרות פנויות באינטרנט, ולהגיע ליותר מועמדים פוטנציאליים. יש גם תוכנות שמסייעות להם לטרגט מועמדים בצורה יותר מדויקת, תוכנות אחרות שמאפשרות לקיים ראיונות מרחוק ועוד – ואלה רק בתחום הגיוס. 

כפי שאתם מבינים, זה מאוד קריטי לאנשי משאבי אנוש להיות בעלי כישורים דיגיטליים טובים.

רעב להמשיך ללמוד

למידה היא תהליך שלא נגמר אף פעם, וזה בולט בתחום של משאבי אנוש. כיום, תרבות העבודה של ארגונים דורשת ניהול טוב יותר, תמיכה, צמיחה ופיתוח. 

יישום מגמות HR חדשות מסייעות לעסקים להוביל. לכן, מנהלי משאבי אנוש צריכים התעדכן במגמות הכי חמות, לקרוא מחקרים בתחום ולדעת כיצד להפיק את המרב עבור החברה.

חשיבה ביקורתית

חשיבה ביקורתית היא אחת התכונות החיוניות ביותר עבור כל עובדת ועובדת ב-HR. בין אם הם מגייסים מועמד חדש, מנהלים משא ומתן על העלאות שכר או מחליטים כיצד להתמודד עם תלונות עובדים, הכרחי שינתחו באופן ביקורתי כל המצב ויקבלו החלטות "נקיות".

חשיבה ביקורתית עוזרת להסתכל על דברים בפרספקטיבה רציונלית, ולהתמודד עם המצבים הקשים ביותר.

 כישורים בין אישיים

מיומנויות אלו כוללות הקשבה פעילה, תקשורת מילולית ולא מילולית, מודעות חברתית, ניהול עצמי, לקיחת אחריות והרשימה עוד ארוכה. 

מיומנויות בין אישיות מאפשרות לאדם לתקשר בהצלחה עם אחרים, בעבודה ומחוצה לה. יש אנשים שנולדים עם יכולות מסוג זה, אך ניתן לשפר את כולן בעזרת תרגול. מעל כל אלה, הכי חשוב שיתייחסו לכולם בכבוד ובדרך ארץ.

לסיכום

אם אתם חושבים על עבודה בתחום, או מחפשים עובדים למחלקת משאבי אנוש בעסק שלכם, חפשו את התכונות והכישורים הללו, ואל תשכחו לקחת בחשבון התאמה אישית.

אהתם את הכתבה? מוזמנים להשאיר תגובה:

דילוג לתוכן